Slik skaper du godt innhold

Skal du skille deg ut i mengden, trenger du formidlingskraft. Det kan jeg hjelpe deg med.

Gjennom to tiår som journalist, fotograf, PR-rådgiver og forfatter, har jeg oppdaget hvordan man gjennom språk alene eller i kombinasjon med bilder kan fange andres oppmerksomhet, påvirke beslutninger og skape økt nysgjerrighet.

Det handler om detaljene. De lange linjene. Helheten.

Det handler ikke minst om å identifisere de reelle kontakpunktene mellom deg og dine medarbeidere, leverandører og kunder, slik at budskapet kan synge klokkerent med intensjonen bak det å gjøre seg selv synlig i medier og i offentligheten.

For en avis er «kunden» leserne. Hos advokater er de klienter, i helsevesenet brukere eller pasienter. Hvordan «snakker» ditt foretak til sine kunder?

Bommer du på målgruppen, betyr det lite hvor mye du har brukt på markedsføringen. Du må sørge for å hyre inn noen som skaffer seg eierskapsfølelse til deg og ditt prosjekt.

Rett formidling av din idé kan utgjøre en verden av forskjell for ditt omdømme, din måloppnåelse – og dine resultater.

Hva sier andre om deg?

Enten man vil opplyse andre gjennom redaksjonelt innhold eller markedsføre sitt produkt, må man til syvende og sist bestemme seg for hvilke ord man skal bruke.

Ord skaper følelser. Følelser driver handlingsmønstre.

Språket du anvender, former andres inntrykk av deg. Ditt visuelle uttrykk reflekterer deg. Rett formidling av din idé kan utgjøre en verden av forskjell for ditt omdømme.

God tekst som kommuniserer er resultatet av erfaring og hardt arbeid. Heldigvis elsker jeg faget mitt, og tar mer enn gjerne vanskelige oppdrag.

Amund Hestsveen
tekstguru

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s