
Analyse- og rådgivningsselskapet Moment Analyse satt med en tanke om et nytt uttrykk, både på web og i presentasjoner. Jeg gjennomførte prosessen for dem.
Her følger en kort beskrivelse av caset:
- Da tanken om ny nettside kom fikk jeg anbefalt Amund. Og det var en god anbefaling å følge, sier Christian Dversnes, grunnlegger og daglig leder for Moment Analyse.
Gjennom en helhetlig identitetsprosess, der vi arbeidet oss ned til selve grunnfjellet av forretningsidéen, bestemte vi oss for retning, samt å bygge stein på stein.
Dette sparte oss for mye tid, da vi raskt kom til konkretisering av behovet. Tid er som kjent også penger.

Til første arbeidsmøte med Christian skrev jeg en omfattende oppgaveforståelse og utformet den som en powerpoint-presentasjon med logisk fremdrift, som førte oss raskt frem til beslutningen om hva som måtte til – En bildebank, tekster som samsvarte med bildene – og begynnelsen på en rekke bloggposter.
- Amund er spesielt flink til er å omsette våre tanker til et uttrykk som har kommunikasjonsmessig kraft i seg, sier Christian.
Del én av arbeidet besto i å skape et visuelt, unisont uttrykk gjennom fotografier – samtlige tatt på Sørlandet. Bildene relaterer alle til vann, sjø, dråper, kraft, retning og energi.
Slik bildet av dråpen fra et blad under demonstrerer:

- Bildet er fra Ravnedalen i Kristiansand. Det er umulig å se, men samtidig vet vi at det er ekte. Det betyr mye når vi skal understøtte våre presentasjoner og rapporter med illustrasjoner, sier Dversnes.
Siden Moment Analyse hjelper sine kunder til å bedre forstå prosessene som skaper forbedring og vekst – og deretter iverksetter tiltak for å oppnå dette – landet vi nettopp på vanndråpene og energi tilknyttet sjø og vann som en naturlig allegori.
- Moment Analyse tilbyr en tilførsel av rettet energi – som gir nytt moment til kundenes arbeidsflyt og relasjoner.

Del to besto av strukturert tekstarbeid, samt planlegging av portrettfoto av ansatte. Til slutt supplerte jeg noen ekstra bilder – og leverte første bloggpost.
Sidene kunne deretter settes opp av designer. Det er medgått omkring 30-40 arbeidstimer i prosjektet.
Dversnes konkluderer, etter endt første fase av utviklingsarbeidet:
– Han har vært flink til å forstå våre behov og levere bilder og tekst som overgår våre forventninger. Vi kan absolutt anbefale Amund, sier Dversnes.